Revive Arabic in our homes

uzop

New Member
BECOMING accustomed talking to one another in a language other than Arabic – so much so that it becomes a habit in the land, with one’s family, with one’s friends, in the marketplace, when addressing government representatives or authority figures or when speaking to the people of knowledge – is undoubtedly Makrooh (disliked). Arabic is a symbol of Islam and the language of the Qur’an.

When early Muslims went to live in Syria and Egypt, where people spoke Byzantine Greek, and in Iraq and Khurasaan, where people spoke Persian, and North Africa (Al-Maghrib) where people spoke Berber, they taught the people of those countries to speak Arabic. Arabic then became the prevalent language in those lands. All people, Muslims and non-Muslims alike, spoke Arabic.

This was also the case in Khurasaan in the past. Later, they became lax with regard to language and got used to speaking Persian until it became prevalent and Arabic was forgotten by most of them. This is without doubt disliked.
It is best to be accustomed in speaking Arabic. Young people will learn it in their homes and schools, and the symbol of Islam and its people will prevail. This will make it easier to understand the Qur’an and Sunnah, and the words of the Salaf (pious predecessors - Sahabah, Tabi’een etc).

Language has a clear and strong effect on one’s thinking, behavior and religious commitment. It also helps one to resemble with the early generations of this Ummah, the Companions and the Tabi’een. Being like them improves one’s thinking, religious commitment and behavior.
Moreover, the Arabic language itself is part of Islam, and knowing Arabic is an obligatory duty. If it is a duty to understand the Qur’an and Sunnah – and they cannot be understood without knowing Arabic – then the means needed to fulfill the duty also becomes obligatory.
Umar (may Allah be pleased with him) wrote to Abu Moosa Al-Ash’aree (May Allah be pleased with him), “Learn the Sunnah and learn Arabic. Learn the Qur’an in Arabic for it is Arabic.”

Umar (May Allah be pleased with him) also said, “Learn Arabic for it is part of your religion, and learn how the estate of the deceased should be divided (Faraa‘id) for these are part of your religion.”
This command of Umar, to learn Arabic and the Shariah combines the things that are needed, as religion involves understanding words and actions. Understanding Arabic is the way to understand the words of Islam, and understanding the Sunnah is the way to understand the actions of Islam…”

Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah
– Iqtidaa‘us-Siraatil-Mustaqeem (2/207). Ibn Taymiyyah (d. 728H) is one of the great and exceptional scholars known in Islamic history.

source : saudigazette
----------------------

Dis donc voila tout ce que permet l'arabe vous voila prévenu !

Re : Revive Arabic in our homes

source : saudigazette
----------------------

Dis donc voila tout ce que permet l'arabe vous voila prévenu !

Azul,
ce qu'il disent est la pure vérité, d'ailleurs .. vous avez remarqué que la majorité des fatawis et discours terroristes sont en arabe !

entre nous, je m'en #### de ce que dit la gazette de I3raven,
moi, mon Dieu comprends ma langue et je n'ai rien a faire d'une langue intermédiaire !

tudert i tmazi&t

amayas

Le comble, c'est que le gars qui ecrit ca le pense vraiment.
Et il essaie encore et toujours d'utiliser l'Islam pour justifier son ideologie repugnante.
Malheureusement, Il y en beaucoup comme lui, chez eux .... et aussi chez nous.
Izakarn seront toujours sous developés et dictateurs, jusqu' à la fin des temps.

une question toute simple:
Qui est le plus grand nationaliste arabe de tout les temps?
Momo ?

En tous cas l'auteur à des arguments "religieux" super béton (Umar) et un pseudo révélateur !!!

J'aimerais bien, bien sur, y'en a de tres nombreux; mais vous savez qu'est ce qui arrive a celui qui refute la religion Islamique; on le tue tout simplement et le plus islamiquement du monde, pas de debats, pas de reflexion, juste tuer; Et c'est ca le malheur qui frappe le monde et notre Afrique du nord et un peu moins le Maroc grace a la majorite Amazigh fiere de sa liberte.

J'ai vu une video sur le sorts des femmes en Algerie face au sabre islamique; voila ce qu'elles dient, du moins celles qui font travailler leur meninges "notre peur est plus grande que notre envie de liberte".

C'est un tres grand sujet; qui pour le debattre, il faut avoir en face des gens avec un minimum d'esprit critique; (Les berbers l'ont bien concerve cet esprit critique; malgre des siecles d'endoctrinement; Ibn Khaldoun n'a t'il pas dit qu'ils se sont revolte 70 fois :eek:uf:)

Le Maroc est le pays le plus tolerant du monde Islamique; ce n'est que grace a sa majorite berbere.

En tout cas je le ferais (Avancer les elements), mais pas tout de suite; j'ai besoin de mes notes, que je n'ai pas sur moi a l'instant.

J'aimerais bien, bien sur, y'en a de tres nombreux; mais vous savez qu'est ce qui arrive a celui qui refute la religion

En tout cas je le ferais (Avancer les elements), mais pas tout de suite; j'ai besoin de mes notes, que je n'ai pas sur moi a l'instant.

Azul fellawen(t)

ProudAmazigh, en ma kabylie adorée, il n'y a pas d'imposition religieuse!
libre au gents d'être musulmans, chrétiens ou athées.

j'en connais des tas de pratiquants, de buveurs, de chrétiens des areligieux ...

je dirais que les barbus sont vraiment les minoritaires chez nous.

et ceci grâce à notre esprit amazi& libre et que nous n'aimons pas qu'on nous impose quoi que ce soit!

tudert i tmazi&t

amayas

Back